BİRİNCİ GÜN
|
||
Dersin/Konunun Adı
|
İçerik
|
|
Katılımcıların Beklentilerinin
Öğrenilmesi ve Takdimi
-2237 Proje Eğitim
Etkinliğinin Amacı
-Etkinlik Koordinatörünün ve
TÜBİTAK’ın Katılımcılardan Beklentileri,
- Üç Günlük Etkinlik
Programının Sunumu
|
Etkinliğe katılan
araştırmacıların kısaca kendilerini diğer katılımcılara tanıtarak ortak
araştırma alanlarının ortaya çıkarılması,
katılımcıların etkinlikten beklentileri, Etkinliklere katılımı,
uluslararası projelerden elde edeceği kazanımlar, uluslararası projelere
katılım için gerekli temel bilgi verilmesi hedeflenmektedir.
“2237 Proje Eğitim
Etkinliğinin” amacı verilecek ve etkinliğin amacı doğrultusunda
motivasyonları
Etkinliğin genel çerçeveleri
doğrultusunda TÜBİTAK’IN ve etkinlik koordinatörünün katılımcılardan
beklentileri ve 3 günlük eğitime aktif olarak katılarak etkinliğin verimli
geçmesi planlanmaktadır.
Etkinliğin programı
katılımcılara açıklanacak
|
|
- AB
Çerçeve programının tanıtımı ve öncelikli araştırma konuları
|
Çerçeve Programlarının hazırlanma
süreçleri,
Çerçeve programının temeli,
AB bilimsel politikası,
Ulusal ve Uluslararası
kaynaklar,
Araştırma programları,
AB Öncelikli araştırma
konular,
Çerçeve Programında işbirliği,
KOBİ’ler yararına araştırma
projeleri tanıtımı,
Teknoloji platformları,
Fikirler özel programı,
İnsan kaynağı geliştirme ile
ilgili bilgilendirme,
H2020’ye genel bakış ve yeni
programla gelen değişiklikler
|
|
- Proje Türleri
|
Araçlar:
Büyük ve
orta ölçekli projeler,
KOBİ’lere
özel çağrılar ,
Koordinasyon
ve Eşgüdüm eylemleri,
Marie Curie
dolaşım bursları,
Teklif
çağrısına yönelik ilgili program ve proje türünün belirlenmesi
|
|
Günün Değerlendirilmesi:
Nominal Grup Tartışması
|
Eğitmenlerden bir kişi moderatör olarak seçilmesi,
Eğitmenlerden ve katılımcılarından kısa kısa günün
değerlendirmesi yapılacak
Eğitim çerçevesinde yeterince açıklanamayan
konuların açıklanması
Katılımcıların sorularının cevaplanması
Araştırma deneyimlerinde ortaya çıkan iyi örnekler
paylaşılacak ve yaşanan zorluklar tartışılacaktır.
|
|
İKİNCİ GÜN
|
||
Dersin/Konunun Adı
|
İçerik
|
|
AB Ar-Ge projeleri
terminolojisi ve program kuralları
|
Proje yazma
stratejileri,
Ar-Ge proje
önerisinde dikkat etmesi gerekilen noktalar,
Proje özeti
oluşturma,
Proje
formlarının hazırlanması,
Projenin
bilimsel/teknik kalitesi ve proje çağrısı ile ilişkisi,
Kavram,
motivasyon ve objektifler,
Cordis
veritabanının taranması,
Participant
portal’ın tanıtılması,
İş paketi
tanımı,
Çerçeve
programları butçe terminolojisi,
Gant
diyagramı Formlar,
Aktivite
sınıfları,
iş paketi –
bütçe ilişkisi
Örnek proje üzerinde paylaşım
|
|
Proje yönetimi
|
Ar-Ge
projelerinin yönetimi,
Çerçeve
programlarının yönetimi,
Konsorsiyum anlaşmasına neden ihtiyaç var?,
AB Ar-Ge
kontratlarının yönetimindeki problemler,
Raporlama ( ara ve
sonuç raporları),
|
|
Günün Değerlendirilmesi:
Nominal Grup Tartışması
|
Eğitmenlerden bir kişi moderatör olarak seçilmesi,
Eğitmenlerden ve katılımcılarından kısa kısa günün
değerlendirmesi yapılacak
Eğitim çerçevesinde yeterince açıklanamayan
konuların açıklanması
Katılımcıların sorularının cevaplanması
|
|
ÜÇÜNCÜ GÜN
|
|
|
Dersin/Konunun Adı
|
İçerik
|
|
Proje bütçesinin oluşturulması
|
AB Çerçeve
programlarında proje bütçesi oluşturma,
Demirbaş
maliyeti ve personel ücret,
Adam/ay
oranlarının hesaplanması,
zaman
çizelgesi (Timesheet) uygulamasının önemi
|
|
Proje önerisinin sosyal ve
ekonomik boyutunun yazılması ve planlanması
|
Projenin AB inin öncelikleri
alanları ile ilişkisi,
AB bilimsel politikalarının
hazırlanması,
Green dokümanlar, White
dokümanlar,
AB bilimsel politikasında
kullanılan dokümanların terminolojisi,
AB bilimsel politikaları nereden temin
edileceği ve dokümanların kaynakları
|
|
Günün Değerlendirilmesi:
Nominal Grup Tartışması
|
Eğitmenlerden bir kişi moderatör olarak seçilmesi,
Eğitmenlerden ve katılımcılarından kısa kısa günün
değerlendirmesi yapılacak
Eğitim çerçevesinde yeterince açıklanamayan
konuların açıklanması
Katılımcıların sorularının cevaplanması
|
|
Ders İçerikleri
Kaydol:
Kayıtlar
(
Atom
)