Uluslararası Proje Hazırlama Eğitimi

21-23 Kasım 2013 / Konya Dedeman Otel

Ders İçerikleri

BİRİNCİ GÜN
Dersin/Konunun Adı
İçerik
Katılımcıların Beklentilerinin Öğrenilmesi ve Takdimi
 
 
 
-2237 Proje Eğitim Etkinliğinin Amacı
 
 
-Etkinlik Koordinatörünün ve TÜBİTAK’ın Katılımcılardan Beklentileri,
 
 
- Üç Günlük Etkinlik Programının Sunumu
Etkinliğe katılan araştırmacıların kısaca kendilerini diğer katılımcılara tanıtarak ortak araştırma alanlarının ortaya çıkarılması,  katılımcıların etkinlikten beklentileri, Etkinliklere katılımı, uluslararası projelerden elde edeceği kazanımlar, uluslararası projelere katılım için gerekli temel bilgi verilmesi hedeflenmektedir.
 
“2237 Proje Eğitim Etkinliğinin” amacı verilecek ve etkinliğin amacı doğrultusunda motivasyonları
 
Etkinliğin genel çerçeveleri doğrultusunda TÜBİTAK’IN ve etkinlik koordinatörünün katılımcılardan beklentileri ve 3 günlük eğitime aktif olarak katılarak etkinliğin verimli geçmesi planlanmaktadır.
 
Etkinliğin programı katılımcılara açıklanacak
- AB Çerçeve programının tanıtımı ve öncelikli araştırma konuları
 
 
 
 
Çerçeve Programlarının hazırlanma süreçleri,
Çerçeve programının temeli,
 AB bilimsel politikası,
Ulusal ve Uluslararası kaynaklar,
Araştırma programları,
AB Öncelikli araştırma konular,
Çerçeve Programında işbirliği,
KOBİ’ler yararına araştırma projeleri tanıtımı,
Teknoloji platformları,
Fikirler özel programı,
İnsan kaynağı geliştirme ile ilgili bilgilendirme,
H2020’ye genel bakış ve yeni programla gelen değişiklikler
- Proje Türleri
 
 
 
 
 
 
Araçlar:
Büyük ve orta ölçekli projeler,
KOBİ’lere özel çağrılar ,
Koordinasyon ve Eşgüdüm eylemleri,
Marie Curie dolaşım bursları,
Teklif çağrısına yönelik ilgili program ve proje türünün belirlenmesi
Günün Değerlendirilmesi: Nominal Grup Tartışması
Eğitmenlerden bir kişi moderatör olarak seçilmesi,
Eğitmenlerden ve katılımcılarından kısa kısa günün değerlendirmesi yapılacak
Eğitim çerçevesinde yeterince açıklanamayan konuların açıklanması
Katılımcıların sorularının cevaplanması
Araştırma deneyimlerinde ortaya çıkan iyi örnekler paylaşılacak ve yaşanan zorluklar tartışılacaktır.
İKİNCİ GÜN
Dersin/Konunun Adı
İçerik
AB Ar-Ge projeleri terminolojisi ve program kuralları 
 
Proje yazma stratejileri,
Ar-Ge proje önerisinde dikkat etmesi gerekilen noktalar,
Proje özeti oluşturma,
Proje formlarının hazırlanması,
Projenin bilimsel/teknik kalitesi ve proje çağrısı ile ilişkisi,
Kavram, motivasyon ve objektifler,
Cordis veritabanının taranması,
Participant portal’ın tanıtılması,
İş paketi tanımı,
Çerçeve programları butçe terminolojisi,
Gant diyagramı Formlar,
Aktivite sınıfları,
iş paketi – bütçe ilişkisi
Örnek proje üzerinde paylaşım
Proje yönetimi
 
Ar-Ge projelerinin yönetimi,
Çerçeve programlarının yönetimi,
 Konsorsiyum anlaşmasına neden  ihtiyaç var?,
AB Ar-Ge kontratlarının yönetimindeki problemler,
Raporlama ( ara ve  sonuç raporları),
Günün Değerlendirilmesi: Nominal Grup Tartışması
Eğitmenlerden bir kişi moderatör olarak seçilmesi,
Eğitmenlerden ve katılımcılarından kısa kısa günün değerlendirmesi yapılacak
Eğitim çerçevesinde yeterince açıklanamayan konuların açıklanması
Katılımcıların sorularının cevaplanması
ÜÇÜNCÜ GÜN
 
Dersin/Konunun Adı
İçerik
Proje bütçesinin oluşturulması
 
 
 
AB Çerçeve programlarında proje bütçesi oluşturma,
Demirbaş maliyeti ve  personel ücret,
Adam/ay oranlarının hesaplanması,
zaman çizelgesi (Timesheet) uygulamasının önemi
Proje önerisinin sosyal ve ekonomik boyutunun yazılması ve planlanması
 
 
 
 
 
Projenin AB inin öncelikleri alanları ile ilişkisi,
AB bilimsel politikalarının hazırlanması,
Green dokümanlar, White dokümanlar,
AB bilimsel politikasında kullanılan dokümanların terminolojisi,
 AB bilimsel politikaları nereden temin edileceği ve dokümanların kaynakları
Günün Değerlendirilmesi: Nominal Grup Tartışması
Eğitmenlerden bir kişi moderatör olarak seçilmesi,
Eğitmenlerden ve katılımcılarından kısa kısa günün değerlendirmesi yapılacak
Eğitim çerçevesinde yeterince açıklanamayan konuların açıklanması
Katılımcıların sorularının cevaplanması